קציצות עדשים כתומות קטלניות

הפעם, מדובר במתכון קטלני. עובדה- הוא הרג לי את התנור…
טוב, אולי זה לא אשמת הקציצות, אבל אין לי מישהו אחר להאשים :)

טוב, מהתחלה: רציתי משהו שונה, מעניין, מזין ולא יותר מדי צורך זמן. יום לפני ההכנה, ראיתי בפריזר אצל חברה את הקציצות המוכנות האלה, של טבעול, ושאלתי אותה איך הם. היא אמרה ש, כמה מפתיע, לא משהו. אז החלטתי להכין בבית.
תוך כדי שהקציצות היו בתנור, פתאום אני והבנזוג מריחים עשן… אם לקצר את הסיפור, הלהבות כובו, ואנחנו נטולי תנור :(
-דקת דומיה לזכר תנורי הזקן והאהוב-
בסופו של דבר הוא טיגן את הקציצות, שיצאו מאוד מאוד טעימות, אבל לכם אני עדיין ממליצה לאפות.

הקציצות ותנורי, קצת לפני

קציצות עדשים אדומות מדליקות (כ20 קציצות שמנמנות)
מה צריך?
2 כוסות עדשים כתומות
בצל גדול קצוץ
חופן כוסברה/פטרוזיליה קצוצה
פירורים מ3 פרוסות לחם
ביצה
5 שיני שום מעוכות
מלח
פלפל שחור
כמון
כורכום (לא חובה, עניין של טעם)
פפריקה מתוקה (כנ"ל)
צ'ילי (אני השתמשתי בקוביה קפואה של דורות, אתם מוזמנים להשתמש בדבר האמיתי)
2 כפות שמן

מה עושים?

שוטפים היטב היטב את העדשים. אפשר להשרות אותן, לא חובה. מבשלים בסיר עם מים כ10 דקות (עד שמתרככות אבל לא לגמרי). מסננים.
מערבבים את כל המרכיבים בקערה גדולה (למעט השמן). מטגנים במחבת קציצונת ומתקנים תיבול בהתאם.
יוצרים קציצות בידיים (חשוב למעוך כל קציצה טוב, אחרת הן נוטות להתפרק). אפשר לטגן אבל עדיף לאפות:
מסדרים בתבנית מכוסה בנייר אפיה. מורחים במברשת מעט שמן על כל קציצה.
אופים ב180 מעלות, אני מנחשת שכ 40 דקות אבל לא יצא לי להגיע לזה :)

מגישים עם יוגורט ומשתדלים לא לחסל את כל הכמות לבד.

אני מתגעגעת לתנורי!!!

2 responses to “קציצות עדשים כתומות קטלניות

כתיבת תגובה

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.

