בוריטו, הגירסא המקוצרת

כן כן, אני יודעת, צריך ללמוד, אם כבר אני לא מרוכזת לפחות שיצא מזה משהו שימושי:
מתכון לארוחה "מקסיקנית" (יותר מקסיקו-פולנית אבל שיהיה), קלילה, צמחונית, ומעולה לאירוח, כי מאוד קל להכין בכמות וגם מאוד נח לאכול.
אני ממש לא מבינה גדולה באוכל מקסיקני- אולי יום אחד אהיה שם ואדע קצת יותר. בינתיים- אני לא סגורה איך מבדילים בין בוריטו לטאקו, ומה ההגדרה של קסדייה, אבל טעים אני מבינה. וזה, טעים מאוד!
אפשר להכין צ'ילי משעועית, אבל לא התחשק לי להשרות שעועית מראש, אז הפעם נעשה את זה פשוט:(בסוף הסבר איך הופכים את זה לקסדייה)

זה מה שקורה כשמחפשים תמונות של בוריטו בגוגל.

נקרא לזה בוריטו צימחוני וזריז (ל3 אנשים)
מה צריך?
חבילת טורטיות מוכנות (אתם מוזמנים להכין לבד, לי יש גבולות 🙂 )
למלית הפלפלים:
2 כפות שמן
2 בצלים קצוצים
3 שיני שום כתושות
4 פלפלים ירוקים קצוצים
חופן כוסברה קצוצה
מלח
פלפל שחור
הרבה כמון
טבסקו (אפשר פלפל חריף במקום)
גוואקמולי:
אבוקדו בשל
עגבניה
חצי בצל
מיץ מחצי לימון
פלפל צהוב
חופן כוסברה (לא חובה)
מלח
פלפל שחור
טבסקו (אפשר צ'ילי במקום)

מה עושים?

למלית הפלפלים:
במחבת מחממים שמן, מטגנים את הבצל עד לשקיפות, מוסיפים פלפלים ושום, כוסברה, מלח, פלפל, כמון וטבסקו לפי הטעם, ונותנים לכל הסיפור להתבשל עד שנשאר מינימום נוזלים.
לגוואקמולי: את כל המרכיבים קוצצים ומערבבים- ביד או במעבד מזון. רמת החריפות לשיקולכם.
הרכבה: מחממים את הטורטיה במחבת יבשה כמה שניות, מניחים על צלחת. באמצע עורמים קצת מלית פלפלים וקצת גוואקמולי, ואני אוהבת גם שמנת חמוצה.
מקפלים את החלק התחתון, מעליו את הימני ואז את השמאלי. אם לא מילאתם יותר מדי, כמוני, זה אמור אפילו להראות טוב…

ואיך הופכים את זה לקסדייה?
צריך גם גבינה צהובה מגוררת, אני מעדיפה צ'דר.
מחממים את הטורטיה על מחבת, עליה מפזרים קצת גבינה, מעל זה מלית פלפלים, ומעל עוד קצת גבינה, וטורטיה שניה. הרעיון כאן בעצם זה לחבר בין 2 הצדדים ולאפשר להפוך את הטורטיה לצד השני. כשהגבינה נמסה, הופכים, נותנים עוד כמה שניות, ומוציאים לצלחת הגשה. חותכים- אפשר עם גלגלת פיצה ל8, ואת זה מגישים עם קערות של מטבלים: שמנת חמוצה, גוואקמולי, ואפשר גם סלסת עגבניות, לשיקולכם.

אפילו קרניבורים יאשרו שזו ארוחה אמיתית!


2 responses to “בוריטו, הגירסא המקוצרת

כתיבת תגובה